17 % Europejczyków stwierdziła, że prędkość ich połączeń szerokopasmowych jest często niska

Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Przelicz waluty

Nasze społeczności

My na Pinterest

The crew of ORP on e...
Action anti-smog in...
Can you cut a tree w...
Responsibility for s...
Green production lin...
Natural Energy Fund...
How to increase safe...
Public holidays in D...
Public holidays in A...
Public holidays in G...
More Pins »

Reklama

17 % Europejczyków stwierdziła, że prędkość ich połączeń szerokopasmowych jest często niska
Posted by

17 % Europejczyków stwierdziła, że prędkość ich połączeń szerokopasmowych jest często niska

Jak oceniają poziom domowych usług szerokopasmowych użytkownicy pięciu różnych krajów europejskich?

 

Aby umożliwić rozwój technologii cyfrowej wykorzystywanej w codziennym życiu, rządy oraz dostawcy usług w całej Europie koncentrują się na wdrażaniu szybkiego i nieograniczonego dostępu do usług szerokopasmowych dla wszystkich użytkowników. W rezultacie o wiele więcej ludzi ma dostęp do szybkich łączy szerokopasmowych niż miało to miejsce w poprzedniej dekadzie. Celem badania było sprawdzenie jak kształtuje się poziom satysfakcji klientów w wybranych krajach europejskich: z szerokopasmowych usług w domach i z operatorów, którzy te usługi dostarczają. Czy firmy oferujące dostęp do internetu nadążają za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami abonentów?

W celu uzyskania tych informacji, firma ZyXEL zleciła przeprowadzenie badań w pięciu krajach europejskich. Respondenci wyrazili swe oceny domowych usług szerokopasmowych trzech najważniejszych aspektów: prędkości i jakości usług, dostępu bezprzewodowego oraz usługi dostarczonej przez operatora.

Metodyka badania

Ustalony został zestaw kryteriów dla każdego badanego zagadnienia i do każdego wskaźnika przypisana została punktacja odpowiednia dla danego regionu. Punkty te zostały następnie zsumowane i wykorzystane jako podstawowe dane w badaniu satysfakcji. Czynniki, które wpływają na rozwój sieci szerokopasmowych takie jak środowisko, liczba i rozmieszczenie populacji oraz przestarzała infrastruktura są różne w całej Europie, dlatego nie zdziwiła rozbieżność w ocenach abonentów.

Uzyskane wyniki

17 % Europejczyków stwierdziła, że prędkość ich połączeń szerokopasmowych jest często niska

19 % posiada regularne problemy z domową siecią bezprzewodową

10 % ankietowanych powiedziało, że ich dostawca internetu mobilnego oferuje lepszą usługę niż operator połączeń szerokopasmowych

Mniej niż jedna czwarta konsumentów (23 %) jest pewna, że otrzyma od dostawcy internetu wszelką pomoc niezbędną do rozwiązania problemu z połączeniem

Tylko jeden na dziesięciu ankietowanych potwierdził, że otrzymał od dostawcy internetu porady dotyczące używania zaawansowanych funkcji w sieci domowej.

Na szczycie badania satysfakcji znalazły się Czechy, przekraczając średni poziom zadowolenia z prędkości połączeń oraz ekstremalny poziom satysfakcji z usług oferowanych przez operatorów. Drugie miejsce zajęła Holandia, osiągając wysoki wynik poziomu oferowanej prędkości połączeń internetowych oraz drugi najniższy wskaźnik problemów z połączeniami bezprzewodowymi. Jednak tylko 8 % ankietowanych Holendrów potwierdziło porady ze strony dostawcy dotyczące wykorzystania zaawansowanych funkcji w sieci domowej.

Trzecie miejsce zajęła Wielka Brytania oraz Niemcy, gdzie abonenci byli najmniej zadowoleni z prędkości połączeń szerokopasmowych i najbardziej zadowoleni z usług operatorów. Aż 31 % ankietowanych potwierdziło, że zawsze otrzymują pomoc rozwiązującą ich problemy z połączeniem. W Wielkiej Brytanii 20 % abonentów stwierdziło, że ich prędkość połączeń jest często niska, ale odnotowują jednocześnie najniższy poziom problemów z domowymi połączeniami bezprzewodowymi. Odnotowują oni również niski poziom usług ze strony operatorów w porównaniu z innymi krajami, które brały udział w naszej ankiecie.

Najmniejszą satysfakcję odnotowano w Szwecji z powodu kombinacji kilku słabych wyników: jeden na pięciu konsumentów stwierdził, że jego prędkość internetu jest często niska, a 16 % ankietowanych posiadało regularne problemy z połączeniem bezprzewodowym. Tylko 5 % użytkowników odnotowało porady dotyczące implementowania zaawansowanych funkcji w sieci domowej.

Źródło: materiały pochodzą ze strony infoWire.pl
Fot: freeimages.com

2 0 431 21 września, 2015 Ciekawostki, News Wrzesień 21, 2015

Dodaj komentarz

Reklama

Pogoda

My na Twitterze

Reklama

Nasi fani na Facebooku

Reklama

Witamy wszystkich!

Portal powstał, by wspomóc oraz ułatwić poruszanie się w niemieckich realiach. Gdy przybyliśmy do Niemiec napotkaliśmy wiele przeszkód i trudności związanych z życiem codziennym na obcym terenie. Postanowiliśmy stworzyć miejsce, w którym wszyscy mogą zapoznać się z egzystencją w kraju pełnym możliwości jakim są Niemcy. Jest to miejsce, gdzie możecie podzielić się z innymi własnymi doświadczeniami, jak i informacjami, które będą pomocne dla mieszkańców Niemiec. Wiadomości te mogą być również pomocne dla osób mających zamiar odwiedzić jak i osiedlić się w Niemczech. Postaramy się informować na bieżąco o zmianach zachodzących w tym atrakcyjnym kraju. Będziemy szukać nowych możliwości rozwoju naszego wspólnego portalu. Zbieranie informacji, wskazówek oraz innych elementów życia w jednym miejscu pozwoli i ułatwi byt w nowym państwie. Współpracujemy już z wieloma osobami, w tym z Damianem Golcem i Michałem Majewskim autorami zdjęć znajdujących się na stronach portalu.

Zapraszamy wszystkich do współpracy.

Dziękujemy.
zespół Polacy w Niemczech

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualneNiemcy.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.