Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Witamy wszystkich!

Portal powstał, by wspomóc oraz ułatwić poruszanie się w niemieckich realiach. Gdy przybyliśmy do Niemiec napotkaliśmy wiele przeszkód i trudności związanych z życiem codziennym na obcym terenie. Postanowiliśmy stworzyć miejsce, w którym wszyscy mogą zapoznać się z egzystencją w kraju pełnym możliwości jakim są Niemcy. Jest to miejsce, gdzie możecie podzielić się z innymi własnymi doświadczeniami, jak i informacjami, które będą pomocne dla mieszkańców Niemiec. Wiadomości te mogą być również pomocne dla osób mających zamiar odwiedzić jak i osiedlić się w Niemczech. Postaramy się informować na bieżąco o zmianach zachodzących w tym atrakcyjnym kraju. Będziemy szukać nowych możliwości rozwoju naszego wspólnego portalu. Zbieranie informacji, wskazówek oraz innych elementów życia w jednym miejscu pozwoli i ułatwi byt w nowym państwie. Współpracujemy już z wieloma osobami, w tym z Damianem Golcem i Michałem Majewskim autorami zdjęć znajdujących się na stronach portalu.

Zapraszamy wszystkich do współpracy.

Dziękujemy.
zespół Polacy w Niemczech
Nawyki żywieniowe Niemców
Posted by

Nawyki żywieniowe Niemców

Nawyki żywieniowe niemieckich konsumentów

Wg badań instytutu Forsa 41% niemieckich konsumentów sięga po mrożoną pizze lub dania gotowe. W 2015 r. odsetek ten wynosił 32%.

W grupie wiekowej poniżej 30 lat wskaźnik osób o takich nawykach wynosi ponad 50%. Ponad 50% konsumentów kładzie nacisk na szybkość i prostotę przygotowania jedzenia. W grupie wiekowej 19-29 lat wskaźnik ten sięga nawet 72%. Charakterystyczne, że mężczyźni mniej wagi przykładają do szybkości przygotowania dania niż niemieckie kobiety (odpowiednio: 46%/63%).

Niemcy rzadko sami gotują. Odsetek gotujących każdego dnia spadł z poziomu 41% w 2015 r. do poziomu 39% w 2016 r.

Przy zakupie artykułów żywnościowych 97% konsumentów przykłada wagę do smaku. Dla 73% ankietowanych ważnym kryterium przy zakupie jest kraj/region pochodzenia i cena (57%).

Niemiecki konsument (47%) zwraca uwagę na to w jakich warunkach hoduje się i czym żywi zwierzęta. W 2015 r. wskaźnik ten wynosił jeszcze 36%. 87% ankietowanych wskazało na konieczność poprawy standardów produkcji żywności.

Co ważne dla polskich producentów żywności eksportujących na rynek niemiecki, 88% niemieckich konsumentów gotowa jest zapłacić więcej za nabywane produkty, o ile będą wiedzieli więcej o sposobie hodowania zwierząt.

Raport powstał na zlecenie Federalnego Ministerstwa ds żywienia i Rolnictwa. Ankietę przeprowadza się na grupie 1000 obywateli Niemiec powyżej 14 lat.

Więcej informacji:

http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Broschueren/Ernaehrungsreport2016.pdf?__blob=publicationFile

 

Opracowała: MH; WPHI Kolonia

Dodała: Monika Hebda

 

Źródło: Portal Promocji Eksportu (germany.trade.gov.pl)
Fot: własność redakcji

1 0 1075 09 stycznia, 2017 News, Zdrowie 9 stycznia, 2017

Dodaj komentarz

Pomagamy

Wirtualne Niemcy to portal poświęcony tematyce Niemiec. Znajdziecie tutaj mnóstwo przydatnych informacji, wszystko to co jest związane z życiem w Niemczech. Praca w Niemczech, Polacy w Niemczech, pomoc w Niemczech to główne zagadnienia, które publikujemy w serwisie.



Zapraszamy do lektury!



WirtualneNiemcy.pl
Portal Informacyjny dla Polaków w Niemczech
info@wirtualneniemcy.pl
obsługa marketingowa NETRAD | agencja marketingowa

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej www.WirtualneNiemcy.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.