Rozpoczęła się nowa kampania informacyjno – promocyjna polskiego Ministerstwa Gospodarki, pod hasłem „Made in Poland”. Ma ona na celu zachęcanie niemieckich przedsiębiorstw do współpracy z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, internecie, outdoor, a także działania PR wystartowała 16 września 2013 r. w Niemczech. Równolegle trwać będzie również w Czechach i na Ukrainie. W przyszłym roku obejmie także Rosję i Chiny.
Głównym celem kampanii jest wzmocnienie wśród zagranicznych przedsiębiorców wizerunku polskich firm. Skupia się ona na ciągle rosnącym potencjale polskiej gospodarki i możliwościach, które otwierają się przed polskimi partnerami.
„Made in Poland” ma pokazać wiedzę i kompetencję, która Polacy niewątpliwie posiadają. Jest sposobem na pochwalenie się produktami, które spokojnie mogą być konkurencją na rynkach międzynarodowych.
Na terenie Niemiec promowane będą polskie specjalności takie jak branża meblarska, kosmetyczna czy jubilerska, usługi ICT/IT, produkcja jachtów czy przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny. Ponadto wśród wyróżnionych dziedzin znalazły się także: turystyka medyczna, budownictwo, a nawet ochrona zabytków.
W ramach kompanii powstanie raport na temat makroekonomicznej sytuacji polskiej gospodarki, jak i szczegółów dotyczących wybranych branż. Będzie on funkcjonował pod tytułem „Polskie firmy i produkty”.
Kampania „Made in Poland”, jest częścią projektu opartego na Programie Operacyjnym Innowacyjnej Gospodarki, który sponsoruje Unia Europejska.
W realizację kampanii w Niemczech zaangażowana jest placówka zagraniczna polskiego Ministerstwa Gospodarki – Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie oraz Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa. Ich wsparcie pozwoli na szerokie dotarcie z przekazem bezpośrednio do przedstawicieli biznesu i inwestorów, którzy mogliby być zainteresowani współpracą z polskimi przedsiębiorcami.
Głównymi twórcami koncepcji i realizacji projektu są: dom mediowy Arena, Headlines Porter Novelli, a także agencja kreatywna What.
Dodatkowe informacje:
F&H Porter Novelli
Natalia Gotlib-Sladek
+49 (89) 12175-163
E-Mail: N.Gotlib-Sladek@fundh.de
Fot: sxc.hu