Strona główna » Wskaźnik cen artykułów konsumpcyjnych w Niemczech wzrósł o 0,4%

Wskaźnik cen artykułów konsumpcyjnych w Niemczech wzrósł o 0,4%

dodane przez: Agnieszka L
0 ilość komentarzy

Poziom cen w listopadzie wyższy niż w 2014 r.

 

Wg wstępnych danych urzędu statystycznego Destatis, wskaźnik cen artykułów konsumpcyjnych w listopadzie 2015 r. wzrósł o 0,4% w porównaniu do listopada 2014 r., co oznacza najwyższy wzrost cen od 6 m-cy w tym roku. Wyższe wartości inflacji odnotowano jedynie w miesiącach: kwietniu i maju br.

Energia elektryczna i paliwa w listopadzie br. były dla niemieckich konsumentów niższe o 7,5% niż rok wcześniej. Ceny artykułów spożywczych wzrosły natomiast z 1,6% do 2,3%.

Cel inflacyjny Europejskiego Banku Centralnego (EZB) to poziom w okolicach 2%. W krajach strefy euro ceny wzrosły w październiku br. o 0,1%, w tym w Niemczech o 0,3%, czyli nieco niżej niż w listopadzie br.

Eksperci oceniają, że w przyszłości należy oczekiwać nieco szybszego wzrostu cen w Niemczech, przy czym okres dalszego spadku cen ropy na rynkach światowych należy uznać za zakończony. Szacuje się, że wskaźnik inflacji w 2016 r. wyniesie 1,3%. Poziom wynagrodzeń może wzrosnąć dwa razy tyle powodując wzrost popytu gospodarstw domowych.

Ostateczne (zweryfikowane) dane wskaźnika cen artykułów konsumpcyjnych podane zostaną 11 grudnia 2015 r.

Więcej informacji:

https://www.destatis.de/DE/PresseService/Presse/Pressemitteilungen/2015/11/PD15_441_611.html

Źródło: germany.trade.gov.pl
Fot: freeimages.com

Ciekawe wiadomości